9 Ekim 2014 Perşembe

PETER PAN ÖLMELİ: John VERDON

Gönderen MGK on 08:00 with Yorum Yok
Kitabi dün akşam bitirdim. Sıcak sıcak özetini çıkarayım dedim. :)
Annesinin cenazesinde öldürülen Spalter Emlak şirketinin sahibi Carl Spalter'ı öldürmekle suçlanan karısı Kay Spalter'ın mahkumiyet kararının yanlış verildiğini düşünen ve davanın temyiz edilmesini isteyen Jack Hardwick, daha önce de üç davada daha yardım aldığı Dave Gurney'den bir daha yardım ister.
Dave kabul eder çünkü Carl'ın dava sürecinde çekilmiş olan fotoğraftaki yüz ifadesinin anlamını bulmak ister. Olayda birçok eksik nokta ve Carl'ın bulunduğu  yerde vurulmasını engelleyen sokak lambası işin içine girince olay daha da karmaşık hale gelir. Üstelik Kay'in avukatının da öldürülüp başının  kesilmesi de cabası. Ancak bizim dahi dedektifimiz Davey yine olayı çözmek için kendini kurban edip karısını da evden uzaklaştırır. Zaten karısı da düzenlenecek olan bir panayır için arkadaşlarına yardıma gideceğini söyler ve ayrılır evden.
Katilimiz ise Dave'in peşindedir. Onu öldürmek için evine gider fakat amacına ulaşamaz. Ve panayır yerine kaçar. Panayırın birçok noktasına bomba yerleştirmiştir ardından bunları teker teker patlatır. Dave yara almadan kurtulur ama Jack vurulur.
Şimdi gelelim neden Peter Pan Ölmeli? Çünkü cinayeti işleyen adam bir kiralık katil ve Peter Pan gibi yaşı ilerlese de dış görünüşü çocuk gibi kalıyor. Bu yüzden ona Peter Pan lakabı takılır İnterpol tarafından.
Kişisel eleştirime gelince: Verdon kurguyu mükemmel yapmış. Olaylar filan çok hoşuma gitti. Ama bir sürü gereksiz ayrıntı sıkıştırmış araya. Ve heyecanı da üst seviyede tutmak için bölüm sonlarında ilgi çekici cümleler kurmuş Ben artık alıştığım için Verdon'un tarzına pek de fazla heyecanlanmadım. 


Bazı arkadaşlarım kitabın kapağını diğer serilere benzetince olaylar olaylar...



Categories:

0 yorum:

Yorum Gönder